BIP - Urząd Gminy Węgierska Górka

logo BIP

Ogłoszenie o przetargu nieograniczonym na: Zagospodarowanie atrakcyjnego przyrodniczo obszaru Ciśca celem zrównoważenia ruchu turystycznego.

Projekt pn. „Zagospodarowanie atrakcyjnego przyrodniczo obszaru Ciśca, celem zrównoważenia ruchu turystycznego" współfinansowany w ramach funduszu Mikroprojektów Euroregionu Beskidy Programu INTERREG V-A Republika Czeska - Polska

 Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia (jeżeli dotyczy):

http://bip.wegierska-gorka.pl


Węgierska Górka 25.04.2017

 

Ogłoszenie o przetargu nieograniczonym
na
Zagospodarowanie atrakcyjnego przyrodniczo Ciśca celem zrównoważonego ruchu turystycznego.

 

Ogłoszenie BZP nr 72751 - 2017 z dnia 2017-04-25 r.

Zagospodarowanie atrakcyjnego przyrodniczo Ciśca celem zrównoważonego ruchu turystycznego.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak


Nazwa projektu lub programu
W ramach Funduszu Mikroprojktów Euroregionu Beskidy Programu INTRREG V-ARepublika Czeska-Polska

O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych

nie


Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

nie


Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Węgierska Górka, krajowy numer identyfikacyjny 072182746, ul. Zielona  43, 34-350  Węgierska Górka, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 338609742, e-mail okuljar@onet.pl, faks 338609741.
Adres strony internetowej (URL): http://bip.wegierska-gorka.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)

nie


Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

tak
http://bip.wegierska-gorka.pl


Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem

nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie

nie
adres

 

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
nie
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
tak
Inny sposób:
Zgodnie z art.10c ust.2 Prawo zamówień publicznych składanie ofert odbywa sie za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy a dnia 23 listopada 2012 r.- Prawo pocztowe (Dz. U. poz.1529 oraz z 2015 r. poz. 1830), osobiście lub za pośrednictwem posłańca )
Adres:
Gmina Węgiersa Górka, ul.Zielona 43, 34-350 Węgierska-Gorka


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zagospodarowanie atrakcyjnego przyrodniczo Ciśca celem zrównoważonego ruchu turystycznego.
Numer referencyjny: OS.271.8.2017
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

nie


II.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:

Nie



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest Zagospodarowanie atrakcyjnego przyrodniczo obszaru Ciśca celem zrównoważenia ruchu turystycznego Zakres będzie polegał m.in. na wykonaniu : obsługi geodezyjnej- wytyczeniu i inwentaryzacji powykonawczej, ścieżki spacerowej z kostki brukowej betonowej, zieleni klombów oraz trawników, ławek i koszy na śmieci, oznakowania ścieżki, oświetlenia zewnętrznego. 2. Opis przedmiotu zamówienia określono w przedmiarze robót, Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, Projekcie budowlanym 3. Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, tj. pracowników fizycznych, na podstawie umowy o pracę. Sposób udokumentowania zatrudnienia, kontroli oraz sankcji z tytułu nie spełnienia tych wymagań opisano w Istotnych warunkach umowy. 4. Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji na roboty objęte zamówieniem na okres podany w ofercie. Dla ofert bez podanej ilości miesięcy udzielonej gwarancji Zamawiający przyjmie wartość 36 (miesięcy).

II.5) Główny kod CPV: 45111200-0
Dodatkowe kody CPV:45233161-5, 45112710-5, 45316100-6
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:


(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: nie
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:

data zakończenia: 31/10/2017


II.9) Informacje dodatkowe:

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: 1.2.1.1. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wykonał : a)co najmniej 1 robotę budowlaną o zakresie podobnym do przedmiotu zamówienia której zakres obejmował lub, która polegała na wykonaniu ścieżek, chodników, placów z kostki brukowej o wartości nie mniejszej niż 50 000,00 zł brutto. Zamawiający wymaga aby w/w robota budowlana została wykonana , należycie a w szczególności zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończona. 1.2.1.2. Zamawiający wymaga aby osoby, które Wykonawca skieruje do realizacji zamówienia, legitymowały sie następującymi kwalifikacjami zawodowymi : a)uprawnieniami budowlanymi o których mowa w ustawie z dn.7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j.Dz.U z 2016 r. poz.290) w specjalności : - inżynieryjnej drogowej uprawniające do kierowania robotami budowlanymi związanymi z obiektem budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia- wymagana 1 osoba -instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń : elektrycznych i elektroenergetycznych- wymagana 1 osoba *dopuszcza się odpowiadające tym uprawnieniom uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA)-stron umowy o europejskim Obszarze gospodarczym oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art.12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r. poz.65) 2. Zamawiający może, na każdym etapie postępowania uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia. 3. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 4. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Z treści dokumentów musi wynikać, jakie zasoby podmiot udostępnia i na jakich zasadach oraz w jakim okresie, w jaki sposób te zasoby zostaną wykorzystane przez Wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia, zaś w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia – z treści dokumentów musi wynikać deklaracja faktycznego udziału podmiotu trzeciego w realizacji zamówienia.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: tak
Informacje dodatkowe:

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp nie

III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI

Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
nie

III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów: 1) w celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, Zamawiający żąda: a) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane oraz dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym, czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty – w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku określonego w pkt IV.1.2.1.1 z zastrzeżeniem § 3 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r., poz. 1126) – Załącznik Nr 5 do Specyfikacji. b) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku określonego w pkt IV.1.2.1.2 - Załącznik Nr 6 do Specyfikacji. 2. Wszelkie oświadczenia składane na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia dotyczące wykonawcy (w tym również Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie) i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy, winny być złożone w oryginale (tj. podpisane przez podmiot, którego oświadczenie dotyczy). 3. Dokumenty składane na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia, inne niż oświadczenia, o których mowa w ust. 3, winny być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca lub Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

1. W celu potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 23, Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej http://bip.swinna.pl/ informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 4 do Specyfikacji. Wraz ze złożeniem oświadczenia Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 2. Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą zobowiązanie lub inne dokumenty, o których mowa w pkt IV.4, na podstawie których Wykonawca udowodni Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. 3. Pozostałe dokumenty, które Wykonawca jest zobowiązany złożyć wraz z ofertą: 1) wypełniony Formularz ofertowy (Załącznik Nr 1 do Specyfikacji), 2) dowód wniesienia wadium 3) kosztorys ofertowy szczegółowy 4) w przypadku złożenia oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawa

UWAGA!!! PEŁNA TREŚĆ OGŁOSZENIA W ZAŁĄCZENIU


Załączniki:

Opis (kliknij aby pobrać) Data zamieszczenia Rozmiar
Pełna treść ogłoszenia o przetargu nieograniczonym 2017-04-27 14:59:00 421 kB
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia_1 2017-04-27 15:01:00 12 kB
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia_2 2017-04-27 15:01:00 0 kB
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia_3 2017-04-27 15:02:00 17 kB
Modyfikacja SIWZ 2017-04-27 15:03:00 173 kB
SIWZ AKTUALNE po zmianie 2017-04-27 15:03:00 220 kB
SIWZ 2017-04-25 14:25:00 225 kB
Załącznik nr 1 - wzór oferty 2017-04-25 14:25:00 228 kB
Załącznik nr 2 - oświadczenie o wykluczeniu 2017-04-25 14:25:00 212 kB
Załącznik nr 3 - oświadczenie spełnieniu warunków 2017-04-25 14:25:00 208 kB
Załącznik nr 4 - grupa kapitalowa 2017-04-27 14:58:00 206 kB
Załącznik nr 5 - wykaz robót 2017-04-25 14:25:00 213 kB
Załącznik nr 6 - wykaz osób 2017-04-25 14:26:00 220 kB
załącznik nr 7 - Istotne warunki umowy 2017-04-25 14:26:00 210 kB
Przedmiar robót 2017-04-25 14:31:00 104 kB
ST roboty drogowe 2017-04-25 14:31:00 393 kB
Opis Techniczny 2017-04-25 14:31:00 5.7 MB
Opis Techniczny Oświetlenie 2017-04-25 14:30:00 545 kB
ST linie kablowe elektryczne 2017-04-25 14:31:00 184 kB
A-PZT _ścieżka 2017-04-25 14:30:00 1.6 MB
A-3_4 rysunek 2017-04-25 14:29:00 629 kB
Rysunek Techniczny oświetlenie 2017-04-25 14:31:00 1.3 MB

Informacje o publikacji dokumentu

Data wytworzenia Wytwarzający/Odpowiadający Data udostępnienia (Udostępniający) Data modyfikacji (Modyfikujący)
2017-04-25 Irena Okuljar 2017-04-25 14:24:55
(Wiesław Bednarz)
2017-04-27 15:04:40
(Wiesław Bednarz)

Historia zmian dokumentu

Data Osoba Operacja
2017-04-27 15:04:44 Wiesław Bednarz zmiana danych (wpis widoczny)
2017-04-27 15:04:40 Wiesław Bednarz zmiana danych wpisu
2017-04-27 15:04:05 Wiesław Bednarz zmiana podpisu załącznika
2017-04-27 15:03:53 Wiesław Bednarz dodanie nowego zalacznika
2017-04-27 15:03:13 Wiesław Bednarz zmiana podpisu załącznika
2017-04-27 15:03:05 Wiesław Bednarz dodanie nowego zalacznika
2017-04-27 15:02:15 Wiesław Bednarz zmiana podpisu załącznika
2017-04-27 15:02:05 Wiesław Bednarz dodanie nowego zalacznika
2017-04-27 15:01:50 Wiesław Bednarz zmiana podpisu załącznika
2017-04-27 15:01:35 Wiesław Bednarz dodanie nowego zalacznika
2017-04-27 15:01:21 Wiesław Bednarz zmiana podpisu załącznika
2017-04-27 15:01:00 Wiesław Bednarz dodanie nowego zalacznika
2017-04-27 15:00:05 Wiesław Bednarz zmiana podpisu załącznika
2017-04-27 14:59:57 Wiesław Bednarz dodanie nowego zalacznika
2017-04-27 14:59:32 Wiesław Bednarz zmiana podpisu załącznika
2017-04-27 14:59:22 Wiesław Bednarz zmiana podpisu załącznika
2017-04-27 14:59:06 Wiesław Bednarz zmiana podpisu załącznika
2017-04-27 14:58:52 Wiesław Bednarz dodanie nowego zalacznika
2017-04-27 14:06:42 Wiesław Bednarz zmiana danych wpisu
2017-04-27 13:30:24 Wiesław Bednarz zmiana danych wpisu
2017-04-27 09:38:12 Wiesław Bednarz zmiana danych (wpis niewidoczny)
2017-04-25 14:35:10 Wiesław Bednarz zmiana podpisu załącznika
2017-04-25 14:34:56 Wiesław Bednarz zmiana podpisu załącznika
2017-04-25 14:34:43 Wiesław Bednarz zmiana podpisu załącznika
2017-04-25 14:34:27 Wiesław Bednarz zmiana podpisu załącznika
2017-04-25 14:34:12 Wiesław Bednarz zmiana podpisu załącznika
2017-04-25 14:34:04 Wiesław Bednarz zmiana podpisu załącznika
2017-04-25 14:33:48 Wiesław Bednarz zmiana podpisu załącznika
2017-04-25 14:33:32 Wiesław Bednarz zmiana podpisu załącznika
2017-04-25 14:31:55 Wiesław Bednarz dodanie nowego zalacznika
2017-04-25 14:31:53 Wiesław Bednarz dodanie nowego zalacznika
2017-04-25 14:31:49 Wiesław Bednarz dodanie nowego zalacznika
2017-04-25 14:31:46 Wiesław Bednarz dodanie nowego zalacznika
2017-04-25 14:31:12 Wiesław Bednarz dodanie nowego zalacznika
2017-04-25 14:30:16 Wiesław Bednarz dodanie nowego zalacznika
2017-04-25 14:30:08 Wiesław Bednarz dodanie nowego zalacznika
2017-04-25 14:29:53 Wiesław Bednarz dodanie nowego zalacznika
2017-04-25 14:28:08 Wiesław Bednarz zmiana podpisu załącznika
2017-04-25 14:28:01 Wiesław Bednarz zmiana podpisu załącznika
2017-04-25 14:27:53 Wiesław Bednarz zmiana podpisu załącznika
2017-04-25 14:27:26 Wiesław Bednarz zmiana podpisu załącznika
2017-04-25 14:27:04 Wiesław Bednarz zmiana podpisu załącznika
2017-04-25 14:26:39 Wiesław Bednarz zmiana podpisu załącznika
2017-04-25 14:26:30 Wiesław Bednarz zmiana podpisu załącznika
2017-04-25 14:26:04 Wiesław Bednarz dodanie nowego zalacznika
2017-04-25 14:26:01 Wiesław Bednarz dodanie nowego zalacznika
2017-04-25 14:25:59 Wiesław Bednarz dodanie nowego zalacznika
2017-04-25 14:25:54 Wiesław Bednarz dodanie nowego zalacznika
2017-04-25 14:25:50 Wiesław Bednarz dodanie nowego zalacznika
2017-04-25 14:25:48 Wiesław Bednarz dodanie nowego zalacznika
2017-04-25 14:25:46 Wiesław Bednarz dodanie nowego zalacznika
2017-04-25 14:24:55 Wiesław Bednarz dodanie nowego wpisu